fyrverkerier

Det är ju en massa snack nu i eko-tider att man inte ska skjuta upp raketer och fyrverkerier eftersom att det är så dåligt för miljön. Och jag säger som min gammel-morfar; ska man hålla på skjuta raketer så håller man tyst om miljösnacket eller så låter man bli hela uppskjutningen över huvud taget. Dubbelmoral är vad det är. Men jag tycker ju förstås att man kan låta bli ändå för miljöns skull ;) Vi brukar aldrig köpa fyrverkerier, men i år ska vi och grannarna skjuta upp typ rislampor som är mycket bättre för miljön (Y)

Men jag tycker ju också så synd om djuren..! Lilla Freddie har ju aldrig varit med om nyårsafton förr och han kommer säkert att bli jätterädd :< Och så alla djur i skogen! Usch, det är mer jobbigt än trevligt och fint för mej vid tolvslaget, för jag tänker bara på alla stackars djur :/ Men jag ska försöka isolera mina kaninburar så gott det går.

Kommentera här: