robinson

Jag blir så trött på denna Robinsonhysteri! Den här säsongen har jag sett kanske tre hela avsnitt sammanlagt. Varav det ena var finalen igår (jag var tvungen eftersom mitt TV-sällskap ville se det). Och jag blir bara så irriterad på hela konceptet, att man åker till en ö och snackar skit om alla, ljuger, bluffar och har sig genom hela programmet. Man får knappt någon mat, och då måste man ha ihjäl hönor, kaniner, ödlor och fiskar att äta istället. Och så klagar de över att allt är så jobbigt. Men det är väl för fasen inte någon som har tvingat dig till den satans ön?! Det är väl förmodligen du själv som valt det och då tycker jag att man kan hålla tyst. Helt enkelt, ger man sig in i leken får man leken tåla. För man vet ju om att det är dåligt med mat där och då ska man inte sitta och beklaga sig över att det är synd om en heller. Och det värsta är att det finns människor som är så fattiga att de svälter ihjäl varje dag i världen! Och så sitter deltagarna i Robinson och klagar över att de är hungriga när de sjävla valt att vara där! Sjukt. Ha lite perspektiv för fasiken!

Och nu när det är slut och vinnaren har korats, så är det det enda tidningarna har att skriva om. Här har det nyligen varit jordbävning i Haiti som har skördat hundratusentals människoliv och det enda man kan läsa om idag i tidningarna är "Robinsonskandalfesten"! Ja, det är så sjukt att det finns inte.

Kommentera här: