sämsta uppfinningen i världshistorien

Idag utsattes jag för en krissituation. Jag var oerhört kissnödig och skulle gå på en betaltoalett på stationen. Det fanns inga femkronor i min plånbok så jag blev tvungen att prova det "nya" betalssystemet, där man betalar via sms och får en kod. Och herregud det måste vara den i särklass sämsta uppfinningen någonsin! Där stod jag, nära att kissa på mig, och skulle då följa instruktinerna. "Skriv koden xx [mellanslag] xxxxxx och skicka till xxxxx. Tryck in koden på dosan och öppna dörren". Bara det tog ju sin tid. Men det värsta var att jag inte ens fick någon kod!!! Jag väntade och väntade men inget sms kom, men däremot så försvann pengarna! Jag kan säga att då hoppade det många grodor i mitt huvud... Och det var inte tid att köpa något för att få växel heller så jag fick helt enkelt strunta i mitt toalettbesök. Så cirka en timme senare fick jag äntligen kissa hemma.

Så i fortsättningen ska jag ALLTID se till att ha femkronor i plånkan! Och jag råder alla andra detsamma.

Kommentera här: