kanin...erna

"Jag är ute med ka... Fred"
 
Jag brukade ju alltid säga att jag är ute med kaninerna, nu är jag bara ute med Fred. Och lika när jag ska ge mat så sa jag alltid "hallå kaninerna" eller något annat i plural...  Det är så ovant. De senaste 7 åren har jag haft minst två kaniner. Musse var först, sen övertalade jag mamma till Mango och när första kaninungekullen dog fick jag tillåtelse för en tredje, Fred.
 
Det känns hemskt att städa ur Musses bur. Idag gjorde jag bara den minsta ytan, sen har jag nedre våningen och boet kvar. Det känns som att man rensar bort det allra sista man har kvar av honom och det vill jag inte. Jag vill att han ska vara kvar. Han hade den bästa buren också, som var Freds från början. Men eftersom han hade sin tonårstid då han va sur och attackerade nedgraderades han till en envåningsbur och Musse fick den nya. Klart han ska ha det bästa!
 
Jag har haft Musse ända sedan jag såg ut såhär!!! Ganska länge alltså...
1 Ellinor Ljung:

skriven

sv: Hihi :) Å tacktack tusen tack!

Kommentera här: