Death ride to San pedro

Den där båtturen... Shit alltså, vilken omtumlande upplevelse! Som ni ser är det ingen finlandsfärja-aktig båt utan mer  en typ av eka - inte riktigt vad jag hade väntat mig... För det första var båten en timme försenad och vi fick betala en jävla massa extraavgifter för allt möjligt - blev lurade av taxichauffören, sen var det docking fee och immigration fee så det blev en dyr resa...




Båtresan då, vi var kanske 30 pers som skulle in i den båten och vi hade oturen  att hamna längst fram där det är som skumpigast... Var ska jag börja?! Det hoppade, skakade, skumpade, brakade, slog och jag vet inte allt, under 2 timmar! Att sova var bara att glömma. Läsa också. Dricka eller ge magen nåt över huvud taget fanns inte på kartan. Tänk dig den jobbigaste berg-och-dal-banan, inte loopmässigt utan ryck-mässigt, när den rycker i sidled och tvätbromsar utan förvarning. En sån som har varningsskyltar att man inte får åka om man är gravid, har rygg- eller hjärtproblem osv. Det jag gjorde var att sitta stilla (i den mån det gick) och koncentrera mig på att inte spy upp hela magen. På riktigt kändes det som alla inälvor bara hoppade omkring i magen hur som helst! Försökte kolla ut genom fönstret men det var för högt så jag såg inget så det var som en tvättmaskin, fast utan vatten den här gången. Det gjorde liksom ONT i hela kroppen när båten hoppade upp och ner hela tiden. Usch. Det som känns jobbigt att tänka på nu är att vi är på en ö...

Men Belize och San pedro verkar nice so far! Väldigt litet och gulligt och mysigt. Trevliga människor! Som kan engelska till och med :) får hoppas det finns nån fin strand här med. Kanske hyr vi en golfbil och åker runt med! Typ all gör det och det ser så mysigt ut!


Kommentera här: