En dag i Chicago

Puh, idag har vi gått mer än en mil! Min fötter är helt döda. Jag hade migrän igår och förrgår (och en gång i NY) så jag var lite seg idag. Vet inte varför det har blivit så tätt?! Troligen för att matrutinerna blir helt rubbade...

Idag har vi iallafall träffat Julia på hennes campus! Det var så roligt att träffas igen :) Det va en lång tåg/metroresa till North Park university och väl där fick vi en guidad tur av Julia och hennes kompis från Sverige runt på området. Det är en svensk skola från början så alla byggnader heter svenska efternamn, Julia bor till exempel i Ohlsson ;) Collegelivet verkar iallafall kul! Sen åt vi lunch på Tre Kronor, en svensk restaurang med knäckebröd och Emil i Lönneberga på väggarna. Jag åt en jättegod omelett som jag faktiskt höll mig mätt på hela dagen! Sen åkte vi hemåt och gick till Navy pier. Superfin utsikt mot stan! Älskar "skylines". 

Imorgon är det Bulls på kvällen och förhoppningsvis nåt museum på dagen! Finns ett rymdmuseum, ett med dinosaurier och mumier och ett akvarium... Får se vad det blir! 

Dagens bildskörd:










Ungefär här sprack mina jeans... Skulle hoppa upp på en kruka för att få en bra bild men då... RITCH! Så nu visar jag halva rumpan i dom byxorna... Tur att jag hade en lång jacka!



Här är "bönan" som är känd i Chicago! Där man kan se sig själv och stan :)






1 Maggie:

skriven

Åh vilka fina bilder! Längtar efter er! Hoppas du klarar dig från migränen nu. Puss!!

Kommentera här: