Isla mujeres

Idag blev det en tur till Isla Mujeres, en ö som ligger ca en halvtimme bort från här! Tror dock vi blev lurade på priset på båten över :/ Och jag var SÅHÄR nära att glömma min kamera på kajen! Vet inte vad det blev med mig, brukar alltid kolla så att man inte glömt nåt när jag går från en plats, men inte nu. Och när jag ville ta kort cirka 2 minuter senare letade jag som en tok i väskan men hittade inte kameran! (Och pengarna och hotellnyckeln som låg i samma) och den känslan... När hela kroppen bara isar till när man inser att man har glömt nåt... Hemsk! Som tur var låg den kvar och jag kunde fortsätta ta bilder, puh. 

Såhär kan det se ut på en strandrestaurang!

Såhär kan det se ut från havet mot stranden:

Udden där vi bor (bakom de feta lyxhotellen)


Väl framme på ön så gick vi till fots (dum idé i 30 graders värme från en stekande sol) ca 3.5 km till en sköldpaddsfarm (ett ställe som hjälper till vid kläckningen av äggen så ungarna tar sig ända ner till havet och får därmed större chans till att överleva. Tror de gör mer också men fanns inte så mycket info), det var väldigt litet och var kanske inte så bra som jag hade hoppats på men om de hjälper ungar att överleva så är det ju bra. Sen tog vi taxi tillbaka till stranden för lite sol! Stränderna och vattnet här är löjligt... Det kan bara inte vara såhär fint där JAG är just nu!!


Paradis!

Gulliga hus


Vägen


Solen hade en regnbågsring runt sig!

 Turtle farm




Åh så sööta! Dom såg nästan overkliga ut:






Vild leguan







Sen hem och duscha. Och på 20 minuter kom inget som helst varmvatten! Så till slut fick jag hoppa in ändå, Kina-flashbacks... Middagen åt vi på en mexikansk restaurang och jag år burritos! Gott var det men väldigt ostigt och mäktigt. Kostade 45kr!






1 Fm&Ff:

skriven

Njut!! Här det bara soligt och blåser iskallt.
Ser härligt ut i Mexico. Var rädd om kameran, vi vill se flera bilder.
Kramar till er båda.

Fm&Ff

Kommentera här: