Tulum!

Igår åkte vi till Tulum. Det var en behaglig bussresa faktiskt, sköna säten, AC, toalett och bälte. Hade förväntat mig mycket värre! Väl framme så chansade vi att åka till hotellet som vi hade bokat och avbokat men det var fullt. Men receptionisten föreslog ett annan hotell som han jobbade på, med pool! Det fanns lediga rum där samma dag men efter att vi tagit en taxi dit så hade dom inga rum där heller... Så vi fick lite snabbt kolla booking.com och hittade ett som vi hade kollat på förr och åkte dit och där fanns det rum kvar. Dock funkar inte wifi!! Först sa ägaren att det varje dag slutade fungera  1-2 timmar. Och efter 5 timmar frågade vi igen och då sa han att han inte kunde göra nåt åt det, att han också behövde använda nätet. Men meddelandet som kommer upp när man ska ansluta är på spanska och det står typ att abonnemanget har gått ut och att man måste betala för att förnya och jag är helt säker på att det är det som är problemet , att ägaren inte har betalat för det!! För så pass mycket spanska förstår jag, att det är det det handlar om.
 
Men en fantastisk sak - vi åt på en vegetarisk (!!) restaurang igår som jag hade läst en recension om och WOW! Det var utan tvekan min bästa restaurangupplevelse någonsin! Jättemysigt ställe, lite som ett gammaldags skafferi med ljus på borden. Ganska litet men det blev nästan fullsatt under tiden vi var där. Vi beställde tre rätter att dela på - en hemgjord pastarätt med grönsaker, en fylld squash med grönsaker och tofu och en baguette med avocadoröra. Plus att man fick TVÅ förrätter gratis! Typ krutonger och hembakat bröd. Och drickan var egengjorda juicer som var superfräscha! Och allt detta blev 150 svenska kronor! För tre rätter och två stora glas dricka. Jag är helt mållös - vilket ställe!







Ja hittills var den restaurangen det klart bästa med Tulum. Annars har väl allt varit sisådär. Men tanken är att vi ska till den berömda vackra stranden och Maya-ruinerna också!

Kommentera här: